Background

UTA DAUR is an art historian with particular interest in photography and photo media art. She has an MA in art history from Bonn University and a PhD in art history and theory from College of Fine Arts, UNSW, Sydney. From 2009 to 2011 she held a 2-year post-doctoral position at the international research training group InterArt studies at Free University Berlin. Her publications include texts on Australian artist Tracey Moffatt and German and Australian photography. She is editor of the book Authentizität und Wiederholung. Künstlerische und Kulturelle Manifestationen eines Paradoxes, transcript Verlag 2013. She has given numerous talks about art, in particular Indigenous Australian art and photography.

SAMANTHA FERRIS has an MA in Art History from the University of Sydney. She is a Co-Director at Galerie pompom, Sydney, which was established in 2012 and has presented more than 50 solo and curated group exhibitions.

SIMON HOLLINGTON is an artist and curator working in a range of media from painting and drawing, moving image and interactive narrative environments. His work (with Kypros Kyprianou) has been exhibited widely in the UK including Tate Modern and the ICA London as well as internationally including The 51st Venice Biennale as well as shows in mainland Europe, North and South America and Australia. He has been a guest speaker at Tate Britain, The Royal College of Art and The Royal Society for the Arts. He has been teaching at Central St Martins since 2000 where he is currently an associate lecturer in Contextual Studies on BA Culture, Criticism and Curation as well as MA Culture, Criticism and Curation.

ANDREW MARSH has a BA in Fine Art from Norwich School of Art and Design, and an MA in Fine Art Administration and Curatorship from Goldsmiths. He is Curator in Practice and teaches curatorial practice across all three years of BA Culture, Criticism and Curation, as well as on the MA Culture, Criticism and Curation at Central Saint Martins. He is also a freelance exhibition organiser and has curated and managed exhibitions and events in London, Birmingham, Dusseldorf and New Delhi (to mention a few); he has written for ‘Flash Art’, various artists’ monographs and other publications.

CLAIRE TAYLOR is an independent Sydney-based curator.  She has a BA in Fine Art / Art History & Theory from Camberwell College of Arts, and an MA in Fine Art from Central Saint Martins.  She has contributed to projects for Tate Britain, Central Saint Martins, Biennale of Sydney, Art Gallery of NSW, Tasmanian Museum and Art Gallery, Detached, Bathurst Regional Art Gallery, Maitland Regional Art Gallery, Goethe Institut (Sydney), and led projects for 4A Centre for Contemporary Asian Art, City of Sydney and on Cockatoo Island.

UTA DAUR ist Kunsthistorikerin mit besonderem Interesse an Fotografie und zeitgenössischer Medienkunst. Sie studierte Kunstgeschichte an der Universität Bonn (Magisterabschluss) und promovierte in Kunstgeschichte und –theorie am College of Fine Arts, UNSW, in Sydney. Von 2009 bis 2011 war sie als Postdoktorandin am Internationalen Graduiertenkolleg InterArt der Freien Universität Berlin beschäftigt. Publikationen u.a. zum Werk der australischen Künstlerin Tracey Moffatt und zur deutschen und australischen Fotografie. Sie ist Herausgeberin des Buchs Authentizität und Wiederholung. Künstlerische und Kulturelle Manifestationen eines Paradoxes, transcript Verlag 2013. Sie hielt zahlreiche Vorträge über Kunst, v.a. über indigene australische Kunst und Fotografie.

SAMANTHA FERRIS besitzt einen MA in Kunstgeschichte der University of Sydney. Sie ist Kodirektorin der Galerie pompom in Sydney, die 2012 gegründet wurde. Sie kuratierte mehr als 50 Solo- und Gruppenausstellungen.

SIMON HOLLINGTON ist Künstler und Kurator, der mit unterschiedlichen Medien wie Malerei und Zeichnung, bewegten Bildern und interaktiven erzählerischen Umgebungen arbeitet. Seine Werke (zusammen mit Kypros Kyprianou) wurden vielfach in Großbritannien und international ausgestellt, u.a. in der Tate Modern und dem ICA London, bei der 51-ten Biennale in Venedig und bei Ausstellungen in (Kontinental)Europa, Nord- und Südamerika und Australien. Er war Gastredner bei der Tate Britain, dem Royal College of Art und der Royal Society for the Arts. Er lehrt seit 2000 in Central St Martins, wo er derzeit als Lehrbeauftragter im Bereich Contextual Studies für den BA Culture, Criticism and Curation und den MA Culture, Criticism and Curation arbeitet.

ANDREW MARSH hat einen BA in Fine Art der Norwich School of Art and Design, und einen MA in Fine Art Administration and Curatorship von Goldsmiths. Er ist Kurator in der Praxis und lehrt kuratorische Praxis in allen drei Jahren des BA Culture, Criticism and Curation und dem MA Culture, Criticism and Curation at Central Saint Martins. Er ist auch freiberuflicher Ausstellungsmacher und hat Ausstellungen und Events in London, Birmingham, Düsseldorf und New Delhi organisiert, um nur einige zu nennen. Er hat Texte für Flash Art und für verschieden Künstlermonographien und andere Publikationen verfasst.

CLAIRE TAYLOR ist freiberufliche Kuratorin, die in Sydney lebt. Sie schloss mit einem BA in Fine Art / Art History & Theory des Camberwell College of Arts, und einem MA in Fine Art des Central Saint Martins ab. Sie arbeitete bei zahlreichen Projekten mit, u.a. für die Tate Britain, Central Saint Martins, Biennale of Sydney, Art Gallery of NSW, Tasmanian Museum and Art Gallery, Detached, Bathurst Regional Art Gallery, Maitland Regional Art Gallery und das Goethe Institut Sydney. Sie leitete Projekte für das 4A Centre for Contemporary Asian Art, City of Sydney und auf Cockatoo Island.

Image above: David Greenhalgh, Essay (On Opposition), 2016, digital video collage, duration 5:19 mins.  Courtesy of the artist.

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